Πέμπτη , 17 Αυγούστου 2017

Για τη Θεία Λειτουργία

Μία πρόσκληση σε Δείπνο Θεϊκό

Tι είναι η Θεία Ευχαριστία;

Η Θεία  Ευχαριστία  είναι  το  Θεοσύστατο  Μυστήριο (το ίδρυσε ο Ίδιος ο Κύριος)  το  οποίο  συνεχίζει την  Σταυρική  Θυσία του  Χριστού  και  προσφέρει  στους  πιστούς  τα  αγαθά, τα  οποία  προήλθαν  από  την  Θυσία  αυτή. Το  Αγιότατο  Μυστήριο  τελείται  σε κάθε  Θ.Λειτουργία επάνω στην  Ορθόδοξη  Αγία  Τράπεζα και  στο  κρισιμότερο  σημείο  το  οποίο  ονομάζεται  Αγία  Αναφορά, με  την  επανάληψη  υπό  του  Λειτουργού  των  λόγων  του  Χριστού  μας:  « Λάβετε, φάγετε, τοτό στί  τ Σμα  μου… Πίετε ξ΄  ατο πάντες  τοτό στί  τ Αμα  μου….» και με την  επίκληση του  Αγίου  Πνεύματος  τα  προσφερόμενα  Δώρα, ο  άρτος  και  ο  οίνος μεταβάλλονται  σε  Σώμα  και  Αίμα  Χριστού. Επειδή  ο τρόπος, κατά  τον  οποίο  γίνεται  η  μεταβολή  είναι  ακατάληπτος  στην  διάνοια  του  ανθρώπου  και  μυστηριώδης,  γι αυτό  είναι  και  λέγεται  η  Θ.Ευχαριστία  Μυστήριο. 

Πραγματική η μεταβολή των Τιμίων Δώρων;

Στην ένσταση κάποιων, για το αν πραγματικά μεταβάλλεται σε Σώμα και Αίμα  Χριστού ο άρτος και ο οίνος, θα μπορούσαμε να αντιπαραθέσουμε πολλά χωρία της Αγίας Γραφής, μα και πολλά σχετικά θαύματα. Θα μείνουμε όμως σε ένα γεγονός. Μετά το τέλος  της Θ.Λειτουργίας, ο Ιερέας καταλύει (καταπίνει) ότι έχει μείνει στο Aγιο Ποτήριο! Πιθανόν να έχουν κοινωνήσει ασθενείς με μεταδοτικές ασθένειες, όπως έχουμε και Ιερείς που υπηρετούν σε  νοσοκομεία λοιμωδών νόσων, και όμως ποτέ δεν αρρώστησαν από τις νόσους εκείνων που κοινωνούν! Τι άλλο δείχνει το θαύμα, παρά το ότι μέσα στο Αγιο Ποτήριο δεν είναι απλά ψωμί και κρασί, μα το Σώμα και το Αίμα του Κυρίου! Κάτι αντίστοιχο ισχύει και για εκείνους που υποστηρίζουν πως η θεία Λειτουργία είναι μία θεατρική παράσταση και όχι επανάληψη του ίδιου Μυστηρίου. Ένας άθεος κάποτε θέλοντας να προσβάλλει μια ηλικιωμένη γυναίκα επειδή εκκλησιαζόταν συχνά, της είπε: -Μα καλά τι καταλαβαίνεις από αυτήν την θεατρική παράσταση που πας και βλέπεις συνέχεια, την ίδια και την ίδια κάθε φορά; Και η πιστή γυναίκα του απάντησε: -Πως είναι δυνατόν αυτή η «θεατρική παράσταση»!!! να παίζεται εδώ και δύο χιλιάδες χρόνια και να έχει την  ίδια επιτυχία; Ο άθεος ντροπιάστηκε από την αποστομωτική απάντηση και άφησε ήσυχη την γυναίκα.!!

Για εμάς κάθε Θεία Λειτουργία είναι μια Πρόσκληση να παρακαθήσουμε σ΄ένα Δείπνο διαφορετικό από τα άλλα, να συνδεθούμε με την όντως Πηγή της Ζωής  και να αντλήσουμε το Ύδωρ το Αιώνιο.

Η παρουσία του Χριστού

Η Θ. Λειτουργία είναι η έμπρακτη απόδειξη της μόνιμης παρουσίας του Κυρίου ανάμεσα στα παιδιά Του, είναι η δυνατότητα του ανθρώπου να γίνεται «σύσσωμος (ένα με το Σώμα) και σύναιμος (ένα με το Αίμα) τῷ Κυρίῳ».

Πόσο ευχάριστο είναι το γεγονός της μεγάλης συμμετοχής των πιστών στην Πρόσκληση του λειτουργού για την Θ. Κοινωνία και πόσο δυσάρεστο, όταν βγαίνοντας ο Ιερέας στην Ωραία Πύλη με το Άγιo Ποτήριο, να μην βλέπει κανέναν να πλησιάζει για να κοινωνήσει η να βλέπει ελαχιστότατους σχετικά με τον αριθμό των εκκλησιαζομένων!!

Ας προβληματιστούμε λοιπόν και ας συμμετέχουμε συχνά στο Ποτήριο της Ζωής! 


ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΔΥΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ:

α) Κάθε πότε πρέπει να κοινωνούμε;

Όπως ο άνθρωπος έχει καθημερινή την ανάγκη της υλικής τροφής, έτσι έχει ανάγκη και την πνευματική τροφή. Αν πραγματικά επιθυμούμε να είμαστε πάντα κοντά στον Κύριο, τότε πρέπει να κοινωνούμε όσο πιο συχνά γίνεται. Η Θ.Κοινωνία είναι Φάρμακο που θεραπεύει ψυχικές και σωματικές ασθένειες. Το Φάρμακο αυτό όμως το λαμβάνουμε με «ιατρική συνταγή» δηλ. με την άδεια και την ευλογία του Πνευματικού μας. Είναι εντελώς αυθαίρετο και επιζήμιο για την πνευματική μας υγεία να παίρνουμε μόνοι μας την πρωτοβουλία για την συχνή Θ. Κοινωνία η για την Θ. Κοινωνία μόνον στις Μεγάλες Εορτές (Πάσχα, Χριστούγεννα, Παναγίας).

β) Πρέπει να προηγείται νηστεία και εξομολόγηση πριν την Θ.Κοινωνία;

Η νηστεία και η Εξομολόγηση δεν είναι υπόθεση της προηγούμενης ημέρας. Είναι λάθος να υποστηρίζουμε ότι πρέπει να εξομολογηθούμε το βράδυ για να κοινωνήσουμε το πρωί χωρίς αμαρτίες. Κανείς μας δεν είναι αναμάρτητος και κανείς μας δεν κοινωνεί γιατί το αξίζει. Ο Κύριος προσφέρεται για τους έχοντες ανάγκη ιατρού και όχι για τους υγιείς. Η Εκκλησία μας προτρέπει να τηρούμε τις νηστείες (Τετάρτη, Παρασκευή, Σαρακοστές) και να εξομολογούμαστε ότι βαραίνει την ψυχή μας. Τα υπόλοιπα είναι θέματα του Πνευματικού μας.

Ο τρόπος που μεταλαμβάνουμε

Με ευλάβεια λοιπόν, με πίστη, με αγάπη και φόβο Θεού πάντοτε ας πλησιάζουμε το Άγιο Ποτήριο, συναισθανόμενοι το τι κάνουμε. Η συμπεριφορά μας όσο περιμένουμε, αλλά και ο τρόπος που κοινωνούμε δείχνουν το αν και κατά πόσο έχουμε κατανοήσει το Μυστήριο της Θ. Ευχαριστίας.

Χωρίς βιασύνες, χωρίς κουβέντες, με υπομονή και προσευχή να ερχόμαστε στην Ωραία Πύλη, να κάνουμε σωστά τον Σταυρό μας πριν κοινωνήσουμε αλλά και μετά, να ανοίγουμε καλά το στόμα μας και να σκουπίζουμε καλά τα χείλη μας με το μάκτρο (κόκκινο ύφασμα).

Κυρίως όμως να μην ξεχνούμε να ευχαριστούμε τον Χριστό μας για το ότι και πάλι μας αξίωσε να ενωθούμε μαζί Του και να γίνουμε Χριστοφόροι και Θεοφόροι. Να μην φεύγουμε πριν το «Δι’εὐχῶν» και το  Αντίδωρο, να προσπαθούμε να αξιοποιούμε αυτό το πολύτιμο Δώρο και να αφήνουμε την Θεία Κοινωνία να ευλογεί την ζωή και την πορεία μας.

Ο Χριστός μας περιμένει όλους, ιδιαιτέρως την Αναστάσιμη Ημέρα της Κυριακής, όπως συνάντησε τους μαθητές Του και τους ευλόγησε. Κάνοντας την ανάλογη προετοιμασία ας πλησιάζουμε συχνά στο Άγιο Ποτήριο για να επικοινωνήσουμε μαζί Του, για να ακούσουμε κι΄ εμείς κάποτε  την μακαρία φωνή «είσελθε εις την χαράν του Κυρίου σου».

 

Μετά  φόβου Θεού, Πίστεως και αγάπης προσέλθετε.

 Πηγή

Σχολιάστε

Το ηλεκτρονικό σας ταχυδρομείο δεν δημοσιοποιείται. Τα σημειωμένα πεδία είναι απαραίτητα. *

*

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>